Hogyan tegyük ismertebbé azokat a helyeket, amikről nem szívesen beszélünk

Egy fura szórólap ötleten kezdtem el gondolkodni a napokban. Sokak által nagy probléma, hogy ismeretlen helyen mi történik, ha rátör a szükség. Annyi biztos, hogy arra már rengeteg alkalmazás és iromány van, hogy mit tegyünk, ha eltévedünk, vagy ha nincs mit ennünk, de arra nem igazán van segítség, hogy mit tegyünk, ha hirtelen mosdóba kell menjünk.

Egy barátommal sokat beszélgettünk azon, hogy miért nincsenek idehaza jól kitáblázva a nyilvános illemhelyek, illetve, hogy miért nem lehet jó állapotú és jó érzésűt találni. Illetve azon is, hogy miért nincs csoportos kedvezmény ilyen helyeken, de ez egy másik téma lesz. Maradjunk a kitáblázásnál és a szórólapozásnál, illetve az egyéb nyomdai megoldásoknál. Szóval a Tourinform pontoknál rengeteg hasznos információt meg lehet találni gyakorlatilag minden nagyobb városról idehaza, és nem csak a megyeszékhelyeken, hanem a turisták által kedvelt nyaralóhelyeken is szinte minden utcasarkon. Ami bosszantó, hogy minden vízköpő története részletesen le van írva vagy ötszázötven karakterben, addig vajmi kevés információ található arról, hogy merre keresek nyilvános illemhelyet. Talán ha indulna az interneten egy olyan kampány, amelyben felhasználók ezreit megkérdeznék, hogy milyen fürdőszoba ötletek jutnak eszükbe arról, hogy illemhely, akkor lehetne jól működő és komfortos nyilvános helyeket létrehozni, vagy a meglévőeket igény szerint átalakítani a városokban, és így nem kéne takargatni őket.

Talán, ha megfelelő szórólapokat terveznénk ezeknek a szolgáltató egységeknek, akkor egy új piaci rést is kitölthetnénk, hiszen nem hallottam még olyan vállalkozóról, aki hirdetné a mosdóját, pedig sok esetben erre igen nagy kereset van. Biztos vagyok benne, hogy elegáns grafikai megoldásokat alkalmazva, megfelelő marketing kommunikációval lenne létjogosultsága ennek a projektnek. Az üzleti modelljét nézve, szinte kis költségvetésből megvalósítható egy ilyen kampány, hiszen a nyomdai munkálatok akár házon belül elvégezhetőek, de persze az igényesség és a patinásabb megjelenés kedvéért lehet fényes 100 grammos papírra is nyomtatni ezeket. Kár, hogy ilyen jellegű promózásra jelen pillanatban nincs állami pályázat.

A barátom tovább gondolta a témát, és egy konkrét web portál kifejlesztését is javasolta. Bár én nem értek a java, HTML, php scriptek elkészítéséhez, de nem tartom teljesen elképzelhetetlen ötletnek, hogy egy ilyen oldal indexelését a Google az első találatok között végezné.

Azért is fontos lehet felhívni a figyelmet ilyen helyekre, hiszen nem elhanyagolható a higiénia kérdésköre sem. Társadalmi felelősségünk, hogy minél higiénikusabb környezetet teremtsünk magunk köré az élet minden területén. Egy egységes kinyomtatott plakátszerűen kiragasztott higiéniai lista alapján talán meglehetne oldani, hogy a nyilvános mellékhelyek a saját fürdőszobánkra emlékeztessen, még akkor is, ha soha nem lesznek annyira meghitt és barátságos helyek.

Mára már a nyomdaiparban persze semmi sem lehetetlen. Bármit bárhová lehet nyomtatni, üvegfóliától a hűtő mágnesig. A reprezentációs eszközök teljes tárházát fellehet vonultatni egy ilyen kampány esetén, hiszen akár tollat, vagy ceruzát adunk gyerekeknek, akkor is lehet logózni a termékeket, de akár esernyőn is hirdethetjük a kívánt kampány elemeit, hiszen az eső időnként – főleg- őszi időben elég sokat esik idehaza is. Szerencsére a kreativitásunknak tényleg nem szab határt semmi.

Az ötletből és a kezdeti lelkesedésből végül is nem lett semmi, és a barátom is le tett az ötletről. Sajnos pénzügyileg egy ilyen kampányt bevállalni egyedül lehetetlen. Bizonyos, hogy egy nagyobb társadalmi és szociális összefogás esetén lehetne hasonló ötleteken gondolkodni, de addig ez csak elképzelés szintjén tud megvalósulni. Nem tudom, miként lehet megszólítani nagyobb szervezeteket ilyen célra, hiszen a téma jellege kicsit kellemetlen, ráadásul elég nehéz felhozni egy koktélpartin és talán illetlen is.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.