Nyomda tartalék autógumi nélkül

Nyomdában dolgozva hamar megtanultam, hogy az időpontok tartása nagyon fontos. Rengeteg olyan szórólapot vagy műsorfüzetet kell elkészítenünk és leszállítanunk, amik egy adott programot reklámoznak, vagy annak a napjára készülnek, és egy rendezvényszervező szereti nem beleszámolni, hogy mennyi idő kell egy rendes munkára. Így általában a szoros határidővel dolgozó ügyfeleket csak gyors házhozszállítással tudjuk magunkhoz csábítani, amit aztán be is kell tartani.

Ez az olyan napokon tud probléma lenni, mint amilyen pár hete is előfordult. Egy reggel ugyanis arra lettünk figyelmesek, hogy az autónk kereke, amivel általában a házhozszállításokat szoktuk intézni, kilyukadhatott valamikor, és az éjszaka során teljesen leeresztett.

A transporterben természetesen volt pótgumi, viszont közöttünk senki olyan nem volt, aki vállalkozott volna arra, hogy egy ekkora autón gyorsan és biztonságosan végre merje hajtani a cserét. Pedig az nem volt kérdés, hogy azonnal pótolnunk kell a gumit, mert az aznapi kiszállításokat nagyon hamar el kell kezdenünk, és semmilyen időveszteséget nem engedhetünk meg. Se gumivásárlás, se a precíz gumicsere nem fért volna bele az időnkbe.

Vészmegoldásként muszáj volt az egyik alkalmazottunk kocsiját felhasználni, ami tényleg csak ideiglenesen működhetett. Mivel nem kombit vezetett, ezért két fordulót is kellett tennie a nap során, és akkor is annyira leült mindig a kocsi ülepe a súly alatt, hogy azt hittük, annak a gumija is tönkre fog menni.

Miután elindultak a kiszállítások, nekünk már kicsit több időnk volt arra, hogy utánajárjunk, honnan tudunk új gumit vásárolni, hogy holnap már rendben kezdjük a napot. Mivel nekem volt délelőtt kevesebb dolgom, én ültem le böngészni a gumi diszkontok listáját, mintha csak nyári és téli gumikat kéne keresnem magamnak – az egyetlen különbség az volt, hogy most teljesen más típusnak kellett utánanéznem (ezt le is ellenőriztem a transporter egyik ép gumiján lévő számkóddal, ami pontosan elárulta, hogy milyen méretű és márkájú gumira lesz szükségem).

Végül megtaláltam a legjobb helyet gumi vásárlásra, és azonnal fel is vettem velük a kapcsolatot. Szerencsére mondták, hogyha oda tudunk menni a pótkereket felszerelve, akkor azonnal tudnak nekünk új tartalékot biztosítani, mert elég gyakori típust keresünk ahhoz, hogy legyen az egyik budapesti telepen is raktáron.

Szerencsére nagy vonalakban azt is felvázolta a telefonos segítő, hogy mire figyeljünk egy kerékcserénél, így már be mertem vállalni, és délutánra időm is megengedte, hogy elmenjek a megbeszélt szervizbe. Ott ellenőrizték, hogy hogy jöttem idáig, és bár még meghúzták a csavarokat, azt mondták, hogy teljesen megfelelően cseréltem ki, és nem lehet okuk panaszra.

Azt nem tudták megmondani, hogy a gumiabroncsunk mitől lyukadt ki, de a használhatatlant elvették, és ahogy ígérték, raktárról azonnal ki is tudták hozni az újat. Mivel a pótkerekünk is egészen új volt, nem tartották szükségesnek, hogy átszereljük, inkább ezt rakták be a csomagtartóba, a másikon pedig inkább elvégeztek néhány rutin ellenőrzést: megnézték, hogy megfelelően fel van-e fújva, és hogy nem túlságosan kopott vagy használt ahhoz, hogy biztonságosan közlekedjek vele.

Szerencsére semmilyen problémája nem volt, így fizetés után megnyugodva távozhattam az új pótgumival a kocsiban. A nyomdában mindenkinek elmondhattam, hogy a holnapi naptól újra rendesen szállíthatunk, és ajánlottam nekik, hogy a saját kocsijukat is vigyék el ebbe a szervizbe, mert láttam, hogy hány különböző dolgot kellett ellenőrizni a gumikon, hogy biztosítsák a minőséget – ezt pedig nem hiszem, hogy bárki megtette volna a sajátjával a közelmúltban.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.